Thursday, May 17, 2007

Jobba 50%

Ja, nu har jag jobbat 50% ett par veckor och det funkar väl hyfsat. Jag märker att jag är mycket tröttare av mig nu än när jag jobbade 25%, men vem som helst som dubblar sin arbetstid (även om man är frisk) misstänker jag skulle bli mer trött. Jag har kvar ett par symptom fortfarande: jag känner av stickningarna i kinden och har svårare att somna på kvällen. Jag borde väl gå och lägga mig tidigare, runt 21:30, så att jag hinner få min skönhetssömn, men det är inte alltid så lätt att göra det. Vissa dagar har jag svårt att läsa långa texter på jobbet, det går liksom inte in. Det är som att jag snabbläser, egentligen bara tittar på bokstäverna utan att verkligen läsa och förstå. Min teori är att det är sömnbristen som orsakar det. Sömn är helt enkelt a och o för mig. Rutinerna med att lämna på dagis, åka till jobbet och hämta på dagis (alla de tre sakerna sker iofs aldrig på en och samma dag, de dagar jag lämnar hämtar jag inte) börjar sätta sig. Jag är inte riktigt där än att jag kan göra i ordning både mig själv och sonen och åka direkt från dagis till jobbet. Istället cyklar jag till dagis med sonen, cyklar hem igen och gör mig i ordning i lugn och ro och sen tar jag mig till jobbet. Jag är för trött på morgnarna för att gå upp i sån tid att jag ska hinna gör i ordning oss båda utan att få ont om tid. Jag tror jag kommer skjuta upp det lite till hösten, när jag går upp mer i tid börjar det bli aktuellt att åka direkt från dagis till jobbet, för att inte förlora för mycket tid och således komma hem sent (vet inte om det klassas som optimering av tid, får fundera på det).

No comments: