Friday, August 31, 2007

Åka buss

Jag har förmånen att, i rusningstrafik, ha en buss som går var 10:e minut. Istället för att först kolla i tidtabellen (och bli stressad över att jag "måste" hinna med en viss buss) så går jag bara ut när jag är klar. Jag har dessutom bestämt mig för att inte springa till bussen om jag ser att den är på väg till min hållplats. Om det är lågtrafik (det vill säga bussen går typ en gång i halvtimmen) så kan jag tänka mig att tajma in det hela lite bättre. Det är en sak att stå och frysa i 10 minuter, men en helt annan sak att stå i 30 minuter och huttra vid en hållplats. Jag upplever det som att jag blir mindre stressad av att inte bestämma vilken buss jag ska ta, så jag ska ta och fortsätta med det. Nu åker jag i och för sig oftast med Roslagsbanan till jobbet (och där är turtätheten lite glesare), men även där försöker jag att inte stressa upp mig, trots att jag kanske får vänta i 30 minuter och lämningen på dagis skulle dra ut på tiden.

No comments: