Tuesday, March 27, 2007

Liten eller stor filofax

Inför det här året bestämde jag mig för att införskaffa en ny filofax. När jag stod där och valde mellan modell så funderade jag på att köpa en lite större modell än den jag hade förut. Då ser det ju ut som att man är en "viktig" person som har mycket grejer som man kan planera in i sin kalender och så. Efter en stund så kände jag hur bissart det tänket var. Vill jag verkligen kunna planera in mer än jag kunnat tidigare? Skulle det bidra till mindre stress för mig? Jag bestämde mig för att köpa en filofax i samma storlek som tidigare. Jag vill inte kunna boka in fler saker per dag. Blir det fullt på en dag (jag skriver ibland med rätt stor text) så är det inte meningen att jag ska hinna med fler saker den dagen. Det är alldeles lagom att kunna skriva upp om någon fyller, om jag hämtar på dagis eller har en lunchdejt. Sen räcker det för den dagen, jag måste inte hinna med fler inbokade saker än så. Jag är väldigt nöjd med min nya filofax, den får plats i min handväska och jag ser "lagom" viktig ut (om man nu måste se viktig ut överhuvudtaget).

No comments: