Wednesday, September 5, 2007

Efter uppföljningsmötet

Så var mötet avklarat. Jag har hela tiden antagit att jag ska arbetsträna inför varje uppgång i arbetstid. Tydligen så behöver Försäkringskassan bara ge 3 månaders arbetsträning, totalt, för en person. Det var alltså inte helt självklart att jag skulle få arbetsträna upp från mina 16 timmar till 24 timmar (som blir 75% för mig). Jag blev lite förvånad när tjejen på Försäkringskassan sa det här på mötet igår. Hon sa även att på sista uppföljningsmötet som min rehabkonsult från Stressmottagningen var med så pratade vi bara om att jag efter sommaren skulle gå upp till 75%, hon hade inte noterat något om att det skulle till en arbetsträning först. Jag har ingen aning om vad som sades på det mötet, för jag förde inga anteckningar. Jag hade fullt sjå med att försöka hänga med i samtalen och inte få stresspåslag av att man pratade om mig. Min chef och jag har aldrig pratat om något annat än att jag ska öka min arbetstid med en timma i veckan efter sommaren (eller snarare, när jag har pratat om det så har han aldrig sagt emot). Hur som, så sa jag igår att jag gärna skulle vilja ha arbetsträning för att komma upp till 75%. Att under en och samma vecka gå upp 8 timmar i arbetstid skulle förmodligen sänka min sömn och göra så jag får tillbaka ett gäng av mina gamla symptom. Nu var tjejen på Försäkringskassan inte så svår att ha att göra med, utan efter att jag förklarat vad jag var bekymrad för (och efter att min ställföreträdande chef sagt att han hellre såg en långsam återgång till arbetet än att jag riskerar att bränna ut mig under upptrappningen i tid) så gav hon mig möjligheten att få arbetsträna i 2 månader för att komma upp till 75%. Så nu känns det under kontroll igen.

No comments: