Thursday, September 27, 2007

Framsteg

I går efter att ha hämtat på dagis tog jag sonen och åkte för att handla overall och vinterkängor till honom (det gäller att passa på innan det blir slutsålt överallt, märkligt fenomen det där att vintergrejer tar slut så himla tidigt på säsongen, men det är en helt annan sak :)). Nu under arbetsträningen känner jag mig ju generellt sett tröttare än vad jag gjorde i somras (framför allt kände jag mig pigg under semestern), men när jag satt där på en barnstol i klädbutiken och försökte övertala sonen att pröva overallen istället för att sitta och bygga med megablocksen som fanns där så kände jag att jag inte stressade upp mig inför det faktum att han inte direkt gjorde som jag vill. Istället satt jag där och tittade på när han byggde lite, hjälpte honom lite och efter typ tre övertalningsförsök så tog han snällt på sig overallen. Sen satte han sig ner och byggde vidare med sina megablocks, utan att bli gnällig för att det var varmt i overallen. Sen tog vi oss genom skoköp och till och med ett besök på biblioteket innan vi for hem igen. Jag kände mig visserligen rätt trött efteråt, men det var ingen större skillnad i trötthetsgrad jämfört med innan jag hämtade sonen på dagis. Det kändes väldigt skönt att ha klarat av den utflykten på ett bra sätt.

No comments: