Tuesday, October 30, 2007

Sjukskrivning

Idag har jag varit hos min husläkare. Jag har räknat efter lite, totalt har jag träffat 5 olika läkare hos min husläkarmottagning för just min stress. Den jag träffade idag är min favorit :). Nu är min arbetsträning till 75% klar och jag kommer att vara sjukskriven på 25% fram till mitten av januari. Sen blir det nya tag i att gå upp i arbetstid. Det verkar ju stört omöjligt att få arbetsträning från Försäkringskassan, så hur det ska lösa ekonomiskt ska bli spännande (som jag har fattat det kan man bara vara sjukskriven på 100, 75, 50 eller 25%, så det går inte att jobba 80% och vara sjukskriven 20%). Jaja, det får jag ta i januari.

Efter att ha kommit till jobbet efter läkarbesöket får jag reda på att jag behöver flytta från mitt rum på jobbet. Jag har fått två alternativa platser att sitta på. Antingen sätter jag mig i ett nytt, eget, rum, längre från de som tillhör samma avdelning som mig, eller så flyttar jag in i ett rum där det redan sitter 4 personer. Å ena sidan vore det trevligt att få lite mer social kontakt på jobbet, annat än på lunchen, å andra sidan vet jag inte om jag är riktigt redo att dela rum med så många. Jag får lov att fundera lite på det innan jag tar ett beslut känner jag.

No comments: