Friday, March 14, 2008

Nya arbetsuppgifter

Eller, rättare sagt, en ny arbetsuppgift har jag fått den här veckan. Jag har blivit ansvarit för sidorna på intranätet för min avdelning på jobbet. Det drog igång i måndags med ett uppstartsmöte då en kollega från österrike drog en intro till själva verktyget vi (det är fler än jag som ska jobba med samma uppgift fast inom andra avdelningar) ska använda oss av. Introt hölls med samma tempo som vore det VM i snabbpratning. Jag blev efter ett tag rätt trött i huvudet av att försöka hänga med, men antecknade väl lite ibland för att ha något att gå tillbaka till.
Nu har jag suttit hela veckan med det där, verktyget är sjukt dåligt gjort så det tar sju evigheter att komma någonstans (verktyget verkar funka så där på macintosh (förstår inte hur svårt det kan vara att få det att funka på denna underbara dator ;)), och det är rätt kul att ha något att göra om dagarna på jobbet faktiskt. Det som är det riktigt positiva i det hela är att jag faktiskt orkar jobba mina 80% utan att komma hem och behöva lägga mig att sova. Visst, jag är trött när jag kommer hem. Jag är inget energiknippe som orkar städa, tvätta eller pyssla särskilt mycket, men jag är inte mentalt trött. Så det känns rätt bra just nu med andra ord.

No comments: