Monday, May 5, 2008

Stressad av att hinna med att njuta

Idag är jag hemma hela dagen. Jag ska på kurs resten av veckan och kommer då att ha längre dagar än vanligt, så idag är jag (på inrådan av min kloke chef) hemma och laddar batterierna. Det som är lite sjukt är att jag nu, efter att ha tagit en välbehövlig sovmorgon, känner en stress av att hinna med så mycket som möjligt innan det är dags att hämta på dagis. Känner igen det sen förut: "Jag ska bara göra det här, sen kan jag unna mig att slappna av och bara njuta". Det funkar ju inte riktigt så tyvärr. Eftersom jag hela tiden ser nya saker jag "måste göra" så blir jag ju aldrig klar med det jag måste göra innan jag får sätta mig ner och slappna av. Så det bästa är kanske att jag kokar mig en kopp kaffe och sätter mig och läser min nya fototidning som kom i förra veckan istället för att göra allt det där jag "måste".

No comments: