Monday, February 11, 2008

Blir rökare utbrända?

Ett problem jag hade, och till viss del har fortfarande, är att jag har svårt att ta pauser. Jag liksom glömmer bort det för att jag är så inne i det hela. Visst, jag går till kaffemaskinen och hämtar kaffe (eller tevatten) lite då och då, men med tanke på att jag just nu har kaffemaskinen precis utanför mitt rum tar den utflykten inte särskilt lång tid. Det slog mig att rökare alltid unnar sig att gå ut (nu för tiden är de verkligen tvungna att gå ut, med alla rökförbud som finns) och röka ett par minuter med jämna mellanrum. Gör den pausen att de varvar ner och stressar av mer än icke-rökare? Undrar om det finns någon statistik på hur många utbrända människor det är som röker. Inte så att jag tänker börja röka bara för att ta mig i kragen och unna mig pauser med jämna mellanrum, jag är mest nyfiken.
Man skulle till och med kunna dra det lite längre. Är det så att typ A-människor generellt sätt försöker vara renlevnadsmänniskor och äter nyttigt, tränar och allt sånt man "ska" göra i en större utsträckning än typ B-människor?

1 comment:

Anonymous said...

Hej Angelica, long time no see :)
Tack så mkt för födelsedagshälsningen. Hade ingen aning om att du bloggade så intressant! Även om jag inte är stressjuk så tror man en del dagar att man ligger på gränsen... Mycket matnyttig läsning för en tvillingmamma (och Ellamamma)som inte hinner ngt annat än sina barn. Känns som att hemmet förfaller, och fritid är så avlägset så man måste anstränga sig för att kunna stava till det. Mina listor på vad som ska göras är så löjligt långa, jag vet inte ens varför jag har dem. Jag får ju aldrig stryka nåt, fyller bara på med mer :) Hur som helst, skönt att höra att du blir piggare och piggare. Vore jäteroligt att höras någon dag, jag ska inte lägga det på min lista för inget på den blir gjort. Det får bli ett spontandrag ngn kväll.

Kramar från Charlotte