Wednesday, February 13, 2008

Saker som man måste

Varje gång jag hör det ordet får jag lite rysningar. Förmodligen för att jag under KBTn på Stressmottagningen fått lära mig att tänkta att man inte måste en massa saker. Jag tänkte ge mig på att skriva en lista över saker som man kan få för sig att man "måste". Utan inbördes ordning:

* All tvätt måste strykas
* SMS måste besvaras så fort man har fått ett
* Mail måste läsas så fort det trillat in i mailboxen
* Brevlådan måste tömmas så fort man ser att brevbäraren har varit där
* Reklam som kommer i brevlådan måste läsas
* Man måste lära sig nya saker på första försöket
* Man måste alltid ha rätt
* Man måste alltid ha en åsikt (helst en korrekt sådan)
* Man måste alltid svara snabbt om någon ställer en fråga
* Hemmet måste städas en gång i veckan
* Alla rum i hemmet måste städas på en och samma dag
* Man måste träna visst antal gånger per vecka
* Man måste hänga med i rådande inredningstrend (och såleds hela tiden renovera om sitt hem för att ha "rätt" färg på väggar, gardiner, soffa med mera)
* Man måste komma ihåg när alla fyller
* Man måste alltid komma i tid (helst lite innan utsatt tid)
* Man måste klara sig själv (dvs aldrig fråga om hjälp)
* Saker måste göras klart så fort som möjligt (om det är en sak som man gjort förut så ska man klara av att göra det fortare än tidigare gång)
* Man måste följa alla serier som går på tv
* Man måste följa alla hälsotrender som tidningarna skriver om
* Man måste sköta sina tänder perfekt (så inte tandläkaren kan klaga när man går dit på undersökning)
* Man måste vara en perfekt förälder

No comments: