Monday, April 23, 2007

Tacksamhet

Jag har snappat upp ett litet tips som jag har tänkt att prova mig på. De gånger då jag känner mig deprimerad och inte ser något ljus i tunneln så ska jag hitta en sak som jag är tacksam för och tänka på det. Det kan vara precis vad som helst, litet eller stort. När man känner sig riktigt svart i själen kan det vara svårt att hitta en endaste liten grej man är tacksam för, men man behöver inte sätta ribban så högt upp. Man kan t.ex. vara tacksam för att man inte är sjuk (eller sjukare än vad man är), att man inte är förlamad, att man kan andas själv, att man kan äta sig mätt varje dag eller något annat som man tar för givet varje dag. Jag misstänker att den dagen jag är så där riktigt svart i själen så vill jag nästan kräkas bara jag tänker på att jag ska försöka vara tacksam för något. Men om jag ska vända det här skeppet så gäller det att ta tag i saker, inte dodga det och hoppas att det går över.

No comments: