Thursday, April 26, 2007

Uppgifter under arbetsträning

I tisdags hade jag uppföljningsmöte för min arbetsträning. Det känns lite jobbigt att sitta i en liten grupp människor, där man själv är den enda som är sjuk, och prata om hur man mår, vilka symptom man har, hur arbetsträningen har gått och så vidare. Det var betydligt lättare att prata i gruppen på Stressmottagningen. Där satt man bland människor som visste mer om vad man går igenom, det var mer av ett givande och tagande i den gruppen. Jag antar att det bara är att bita ihop och se det som en träning som leder till att jag blir en starkare människa. Under uppföljningsmötet säger min chef att han märker att jag presterar mer nu än i höstas (per tidsenhet). Skillnaden i mina arbetsuppgifter är att i höstas skrev jag dokument i word, nu under arbetsträningen har jag skrivit ett dokument i power point. Jag tror att formatet power point är mer lämpligt att börja med (om man nu har förmånen att välja). Det är lättare att begränsa sig, man behöver inte jobba med att få en lång text flytande och lättläst. Om man känner sig lite seg i bollen och, som jag gjorde, går och får KTB-hjälp kanske det är mer lämpligt att använda verktyg då man kan fatta sig kort. Uppgiften blir mer lättöverskådlig och känns inte lika övermäktig.

No comments: