Sunday, July 8, 2007

Framsteg

I går gjorde jag två saker som jag nog inte hade vågat förut. Dels fotade jag ett bröllopspar, dels spelade jag saxofon under vigseln. Med tanke på att jag inte har spelat så länge (2,5 år) och att jag är självlärd så hade jag nog inte vågat spelat på ett bröllop tidigare. Jag har inte tyckt att jag har spelat helt perfekt, det har alltid varit något som jag inte har kännt mig nöjd med. Jag har varit rätt nervös hela veckan, men jag lyckades ändå blocka den värsta nervositeten mot slutet av veckan. Akupunkturen jag fick i tisdags gjorde susen, efter det har jag varit betydligt mindre nervös. Jag kände mig väldigt nöjd med mitt framträdande under vigseln, att sen brudgummen sa att han tyckte att jag spelade bra ser jag bara som en bonus. Jag var nöjd, och det var det viktigaste.

1 comment:

Anders said...

Skönt att du är nöjd! Hoppas ni får det bra i fjällen också.