Friday, September 14, 2007

Efter 2 veckors arbetsträning

Egentligen är det väl inte 2 veckor, snarare 1,5 veckor, men efter idag har jag gått upp 2 timmar i arbetstid så jag räknar det som 2 fulla veckor ändå. På det stora hela går det ändå rätt bra. Jag har lite svårt att somna om kvällarna, men vaknar inte när jag väl har somnat (förhoppningsvis så fortsätter det så). Jag känner mig helt klart tröttare om kvällarna när jag kommer hem. Nu kan man tycka att två timmar inte är så himla mycket att bråka om, men samtidigt som jag går upp i arbetstid har även mina arbetsuppgifter ändrats. Jag har nu börjat få mjuka deadlines på jobbet. Det innebär att jag har en deadline att jobba mot, men om jag nu inte skulle hinna klart i tid så går inte jorden under för det. Det är ingen som förväntar sig att jag levererar mot deadline varje gång. Kombinationen av att faktiskt ha något att göra på jobbet och att dessutom känna lite press att leverera saker på tid gör att det tar på krafterna. Mina stickningar i ansiktet har hittils begränsat sig till högra kinden, men nu har det spridit sig upp över pannan och en bit ner på vänstra kinden också. Inte så himla kul, men om jag inte får tillbaka värre symptom än så så är jag ändå rätt nöjd.

No comments: