Monday, June 2, 2008

Svårt att ta en komplimang

Idag utmanade jag kylan på jobbet (ja, jag tycker fortfarande att det blåser kallt på kontoret ibland) och tog kjol och blus till jobbet. Det är inte så ofta jag har kjol, känner mig fortfarande inte riktigt bekväm i dag. Jag färgmatchade dessutom blus och skor, då de båda hade en grön nyans. Jag kände mig väldigt feminin (jösses, kjol och färmatchning på en och samma dag, risk för att bli kallad fåfäng, våp, utseendefixerad eller något annat mindre smickrande). När jag hämtade på dagis träffade jag en dagismamma som gav mig en komplimang och tyckte att jag var fint klädd. Istället för att bara tacka så drog jag dessutom till med en ursäkt till varför jag var så finklädd (som om jag inte har rätt att vara det när jag vill), att jag inte hunnit tvätta efter en helg i sommarstugan. Det här är helt klart en sak som jag skulle behöva öva på, men det blir ju lite knepigt om man inte får komplimanger så ofta (nu är jag inte svältfödd på det och jag är inte ute och fiskar komplimanger heller).

1 comment:

Anonymous said...

Du får ha på dig dina illsnygga snakeboots när du är sugen på att öva! Kanske inte så somrigt, men vill man vara fin får man... svettas om fötterna. :-)