Wednesday, April 2, 2008

Ni na ni na ni na na..... Dagens boktips

Jag håller just nu på med ännu en bok av Tommy Hellsten: Barn av livet. Snart har jag kommit halvvägs genom den. Jag tycker hittils att den är mer lättläst än "Ju mindre du gör, desto mer får du gjort", men det kanske även hänger ihop med att jag kan ta in texter på ett bättre sätt nu än tidigare. Boken handlar om, och vänder sig till, människor som blev medberoende redan som barn och därför aldrig fick vara barn. Först som vuxna har de börjat leta efter barnet i sig.

Jag känner igen mig i väldigt mycket av det Hellsten skriver om och jag tror att jag kommer ha stor nytta av boken. Jag funderar på att läsa igenom boken helt en gång och sedan gå tillbaka och läsa igenom de bitar som jag känner igen mest och fundera på vad det är i mitt liv som har gjort mig till den jag är.

No comments: