Tuesday, September 9, 2008

Jobbigt att ta en sjukdag eller två

Jag vet inte om det är en reaktion på att jag har börjat jobba igen, eller om jag bara har blivit smittad av något som resten av familjen har men igår hade jag så ont i kroppen. Jag kände det redan när jag vaknade, men tänkte att det bara var en reaktion på att jag är lite tröttare än under semestern eftersom jag har börjat att jobba igen. När jag kom till jobbet var det ca 18,4 grader i mitt rum. Kombinerat med att jag hade ont i kroppet, och det faktum att jag fryser lätt även i vanliga fall så blev det olidligt till slut. Jag satt med en stickad kofta, fleecekofta, ullkofta, fleecefilt om benen och elektrisk fotvärmare på. Ändå satt jag och frös. Efter att ha pratat med min man så insåg jag att jag nog inte var helt kry och åkte hem.

Det är lite fashinerande att jag fortfarande måste ha tillstånd av någon annan innan jag vågar erkänna att jag är sjuk och stanna hemma från jobbet. Den duktiga flickan i mig är nog inte så vilande som man skulle kunna hoppas.

No comments: