Wednesday, September 10, 2008

Kallt på rummet

Jaha, så var man tillbaka på jobbet igen då. Jag har nog fortfarande lite ont i kroppen (==ryggraden), men jag har lite svårt att avgöra om jag är sjuk lokalt i tiden eller om det är så att jag inte mår bättre än så här. Hur som helst så blir det ju inte bättre av att det är 17.7 grader på rummet när man kommer till jobbet. Visserligen var dörren in till mitt rum stängt och efter att den har fått stått öppen i ungefär en halvtimme så har värmen gått upp till hela 18.2 grader.

Rekommenderad värme på rummet är minst 20 grader enligt Arbetsmiljöverket. Jag vet att de har haft svårt att få ordning på ventilationen här, men vad fasen, nu har vi suttit i de här lokalerna i snart 1,5 år. Hur svårt kan det vara att trimma in ett system? Var det allra första installationen som gjordes av ventilationsföretaget, eller är det en hel vetenskap?

Jag känner mig sur, bitter, irriterad och kall, dagen kan bara bli bättre :).

No comments: