Tuesday, January 8, 2008

Semester = vila?

Den här veckan har jag semester, helt själv. Det innebär tid för mig att ta det lugnt, göra det jag själv vill, inte behöva ta hänsyn till andra (så länge jag är ensam hemma i alla fall). Problemet är bara att det inte är så himla enkelt. När jag vaknade i morse så började jag planera hur mycket jag skulle hinna med, vilka julgrejer jag skulle hinna rensa bort o.s.v. Det slutade med att jag gick i lite spinn och blev trött i huvudet. Att det ska vara så svårt att träna bort alla dessa "måste hinna med"-grejer som jag har inprogrammerat. Antar att det blir en övning i sig, att bara vara hemma och göra så lite som möjligt. Det är rätt intressant hur man kan förändra sig, jag har alltid sett mig själv som en rätt lat person, gillar att göra så lite som möjligt. Undrar just när jag började stressa upp mig.

No comments: