Monday, November 26, 2007

Försämring

I torsdags träffade jag min husläkare. Jag har, de senaste tre veckorna, haft ont i huvudet (under två av dessa veckor har jag även haft ont i kroppen). Resultatet av besöket var ett recept på Voltaren och rådet att ta dom tillsammans med Alvedon. Nu är den "kuren" klar, men jag känner mig inte direkt bättre. Jag har visserligen inte riktigt lika ont i huvudet som i förra veckan, men jag känner av det. Dessutom har jag återigen fått ont i hela kroppen. En intressant grej med "kuren" var att jag inte kände av mina stickningar i högra kinden. Nu när jag har slutat käkat tabletterna så känner jag av stickningarna igen.
Nåväl, i morgon är jag inbokad på massage och på fredag ska jag återigen på floating (det är ungefär ett år sen jag provade det förra gången). Förhoppningsvis så kan det hjälpa mig att slappna av i musklerna (min läkare var övertygad om att huvudvärken hänger ihop med att jag är spänd i kroppen). Så om det bara slutar vara så dragigt och kallt på jobbet så kanske jag kan slappna av lite :).
Tyvärr har jag de senaste nätterna fått tillbaka det jobbiga symptomet att jag vaknar och fryser om nätterna, så min sömn är inte helt optimal just nu. Så uppenbarligen är jag mer stressad än jag känner mig.

No comments: