Wednesday, December 12, 2007

Beskrivning av floating

I går var jag på floating igen. Det är så fantastiskt skönt att krypa in i det där ägget och stänga luckan. Värmen i vattnet gör gott för mig frusna kropp. Den lugna musiken, som jag valt själv, stillar min själ. Det är svårt att hålla koll på tiden när man väl lagt sig i vattnet, och det är så skönt att kunna släppa det. Jag vet att när det är dags att kliva upp så kommer någon och knackar på ägget. Musiken hörs allra bäst om man ligger med huvudet tätt mot kortsidan där man har huvudet. Flyter man bort en bit hörs den inte alls lika tydligt. Efter ett tag så börjar min hjärna att varva ner och jag ligger inte längre och tänker på en massa saker. Jag hör inte heller mina hjärtslag lika tydligt längre. När jag börjar bli riktigt avslappnad känner jag mig nästan som ett med vattnet. Rätt var det är så dunsar mina fötter mot kortsidan. Utan att jag har märkt det så har jag flutit omkring inne ägget. Jag rycker till och inser att jag faktiskt har varit på väg att somna. Jag provar lite olika ställningar med armarna och märker att om jag flyttar händerna upp mot huvudet så sjunker mitt huvud ner mer i vattnet. Jag tänker inte längre på att jag har vatten i öronen. När jag först la mig i vattnet kändes det lite obehagligt när vattnet strömmade in i öronen, men när jag väl ligger där tänker jag inte lika mycket på det. Den här gången oroar jag mig inte lika mycket över hur länge jag har legat i tanken. Kanske för att jag redan innan passade på att boka in ett nytt pass till nästa tisdag.

http://www.alternativhalsan.a.se/

No comments: