Friday, May 30, 2008

Ännu en artikel

Så har jag, idag oxå, skummat igenom Aftonbladets nätupplaga. Idag hittade jag den här artikeln.

Skönt att läsa om någon som verkar ha "down-shiftat" utan att först ha stressat livet ur sig och familjen. Däremot blir jag lite provocerad av tipsen i rutan under intervjun. Det jag undrar över är vad man gör med den tiden man "tjänar in" genom att gå ihop med lämning till skola och träning? Använder man den tiden till att renovera mera eller till att bara softa och vila upp sig? Jag är absolut inte emot att gå ihop och hjälpas åt, det gäller bara att inte använda den tiden till rätt saker. Jag kan ju tycka att det är både mysigt, skönt och som en investering i mitt barn när jag sitter vid längs fotbollsplanen och tittar på när grabbarna tränar. Jag ser, nu för tiden får jag väl i ärlighetens namn lov att säga, inte det som förlorad tid (som jag hade kunnat lägga på något annat, som att handla mat, rensa ogräs, städa, renovera hus/trädgård) utan som livskvalitet.

No comments: