Friday, May 11, 2007

Handla mat och få det hemkört

Eftersom jag är känslig för mycket intryck (både syn och hörsel) så är det rätt tufft att åka till t.ex. Coop Forum och storshoppa. Dels finns det ett väldigt stort utbud av varor (vilket i och för sig är trevligt), vilket gör att min blick hela tiden får lov att svepa över alla hyllor för att hinna rätt sak == mycket synintryck. Sen är det ju oftast högt i tak och rätt många andra där och handlar samtidigt == rätt hög ljudnivå == mycket hörselintryck. Summan blir att jag blir jättetrött efter en sån utflykt, speciellt om sonen är med och ska hållas ordning på samtidigt. Lösningen heter NetExtra. Hur smidigt som helst. Jag gör en matlista för en vecka, skriver shoppinglista, lägger en beställning på nätet och sen får jag det hemkört (för en liten summa naturligtvis). Underlättar vardagslivet enormt.

1 comment:

Not a real blog said...

No kidding! :) I have also discovered the pleasures of net-veckohandla. I don't have a car and my lactose-free milk is only available at big supermarkets here in London, so I had to load up like a packing horse every time. Not anymore. Web almighty!