Sunday, May 20, 2007

Reaktion av massage

Oxytocin i all ära, men i bland kan det bli för mycket av det goda. Tidigare i våras gick jag till massör för första gången på länge. Jag var väldig öm i musklerna, framför allt på ryggen (de muskler där jag har haft problem att slappna av) under själva massagen. Dagen efter massagen kände jag mig helt slut. Det kändes nästan som att jag hade haft feber dagen innan. Det blev en väldigt kort dag på jobbet kan jag säga. Andra gången jag fick massage gick det mycket bättre (om jag minns rätt så var det två veckor mellan massagetillfällena). Dels var jag inte lika öm i musklerna under själva massagen, dels fick jag inte samma reaktion dagen efter. Jag råkade ut för en liknande grej när jag fick taktil massage av en tjej som utbildade sig till sjukgymnast. Dagen efter fick jag en reaktion som gjorde att jag kände mig helt utpumpad. Sjukgymnasten sa att det är mycket som sätts i gång i kroppen av en massage. Jag tror på henne.

No comments: