Thursday, May 10, 2007

Nuet

Ända sen jag skrev klart min förra post så har jag funderat på om det egentligen är en emotsägelse. Jag vill nog egentligen att allt ska hända nu på en gång, jag har otroligt kort tålamod med saker. Helst vill jag att jag ska vara klar innan jag ens har börjat. Problemet jag har är att jag har svårt att njuta av nuet. Jag har svårt att uppskatta saker, blommornas doft, fåglarnas kvitter, lugn och ro. Jag inser att jag behöver jobba rätt så mycket med det här. Det kanske låter lite märkligt men jag övar faktiskt lite på det genom att spela ett bilspel. Just nu så håller jag på med "Cars" (ja, jag gillar att spela barnspel). Banan jag höll på med igår gick ut på att välta traktorer, och man måste passa sig så att inte skördetröskan upptäcker en. Det är rätt så stressande (det går på tid) och det är lite klurigt faktiskt (eftersom jag inte är 9 år längre och snabb som en iller på att lära mig ett spel). Jag har redan klarat av hela spelet (dvs vunnit hela Piston Cupen), men nu är jag på jakt efter alla pokaler som man kan vinna i spelet. Att jaga rätt på alla pokaler är en del av min träning. Att inte bara släppa spelet för att jag vunnit sista tävlingen utan verkligen låta det ta tid och hitta alla nedrans vykort som gömt sig över hela spelet. Tålamod är en dygd.

No comments: