Tuesday, May 22, 2007

Musik i bilen

Jag är en person som gillar att lyssna på musik. Just nu upplever jag musik som ett måste när jag åker kommunalt eller går på stan. Jag använder musiken som ett filter för att blockera ljud så att min stackars hjärna inte får för många, nya, intryck. Däremot så funkar det inte lika bra i bilen, speciellt inte när jag kör. När jag använde bilen varje dag för att ta mig till jobbet så lyssnade jag alltid på musik. Nu när jag kör så känner jag att jag har svårt att koncentrera mig på bilkörningen när jag lyssnar på musik. Kanske är det så att det är värre när det är musik jag inte kan texten till, jag kanske anstränger mig extra mycket på att höra texten då, men jag har inte funderat så mycket på om det är någon skillnad mellan ny och gammal musik. När jag stänger av radion så försöker jag att inte tänka: "skit vad värdelöst att jag inte kan lyssna på musik", utan att istället tänka: "vad skönt, nu får jag en lugn stund då jag kan låta tankarna vandra lite som dom vill".

No comments: