Thursday, February 22, 2007

Floating

I födelsedagspresent förra året fick jag ett tillfälle att prova på floating. Det var så otroligt häftigt. Jag kunde ligga ner i vattnet och bara flyta i 45 minuter. Utan att bli stressad, utan att rastlös, utan att tycka att tiden gick otroligt segt och långsamt. Först hade jag lampan tänd (jag var lite rädd för att bli klaustrofobisk), men efter ett tag släckte jag den. Det var så skönt att ligga i det varma vattnet och guppa runt. Eftersom luften blev varm var det ingen risk för att ligga och frysa heller. Efter duschen efteråt (jag har aldrig varit så salt i hela mitt liv) så var jag så behagligt trött och avslappnad i kroppen att jag bara låg och vilade i säkert 20 minuter. Eftersom jag inte hade någon klocka med mig (batteriet hade redan tagit slut då) så hade jag ingen koll på tiden, och det var sååå skönt. Den där sköna känslan satt kvar hela dagen (hade min floating klockan 11 på förmiddagen). Jag har tänkt att ta och boka in en ny tid och varva det med den massage jag går på varannan vecka. Men det gäller att inte boka in för mycket sånt, även om det är skönt och avslappnande så känner jag att det blir lite jobbigt att ha för många tider att passa.

Rekommenderas varmt!!!

No comments: