Thursday, February 15, 2007

Läsa jobbmail

När jag var som mest uppskruvad på jobbet, och tyckte att allt hängde på mig, så kollade jag min jobbmail direkt när jag kom hem. Eftersom jag jobbade deltid så jobbade folk fortfarande när jag kommit hem. Vanligtvis drällde det in mail. Att ha tillgång till webmail har sina för- och nackdelar. Om man inte kan släppa sargen och låta bli att läsa jobbmailen hemma så är det en klar nackdel. För att tvinga mig själv att sluta läsa jobbmailen hemifrån lät jag bli att stänga av min jobbdator (och mailprogramet). På så vis hamnade alla mina mail på min jobbdator och jag hade ingen möjlighet att läsa dom hemifrån. Det var en period av abstinens (vilket i sig är lite sjukt) innan jag accepterade och tyckte det var skönt att inte läsa jobbmailen hemma. Nu har vi bytt webmailklient på jobbet och jag har inte ens brytt mig om att lära mig hur man hanterar det. Det känns väldigt bra.

No comments: