Thursday, March 15, 2007

Sitta kvar under reklam

Jag har kommit på mig själv med att vilja springa iväg och hinna göra en massa saker när det är reklampaus i de tvprogram jag tittar på. Reklam tycker jag mest känns som ett slöseri med tid, det är ju inte därför jag har bänkat mig i soffan. Enda problemet är att de där reklampauserna oftast är alldeles för korta. I alla fall brukar det kännas så när jag väl har sprungit iväg för att hinna med något som är så jätteviktigt att det inte kan vänta. Så det brukar sluta med att jag skyndar från soffan och skyndar tillbaka till soffan när jag hör att reklamen är slut. Vilket ofta leder till att jag är sur för att jag inte hann klart det jag påbörjade under pausen (jäkla reklam att vara för kort) och sur för att jag missade början av programmet (jag kan ju ha missat något väldigt viktigt av programmet). Så nu försöker jag sitta kvar under reklamen (även om den känns helt idiotisk) och intala mig själv att det är helt ok att bara sitta där i soffan och låta sig bli lite fördummad. Jag måste inte hela tiden vara på språng. Disken kan vänta, tvätten kan vänta, jag behöver inte dammsuga vardagsrummet (eller vad det nu är som jag känner är så himla jätteviktigt just då). Att göra thé är dock helt ok, det är det som reklampauserna är till för (alternativt göra popcorn om det är reklampaus i en film) :).

No comments: